Pengikut

Khamis, 7 Julai 2011

Sekadar berkongsi masalah....

Aku tak pandai nak menulis, lagipun da lama tingglkan alam persekolahan. Kadang kala anak2 suruh ajar buat karangan, aku hantam keromo je. Ni sekadar berkongsi ngan sapa2 yg sudi memberi nasihat, cadangan atau komen. Aku ada anak seramai 4 org. Berumur dari 5 hingga 13 tahun. Paham2 jela anak-anak yg kian membesar mcm2 perangai.Aku ni x ler garng sgt ngn anak2, biasa2 je.Tapi ank2 lbh suka mengadu masalah diorng ngan aku dari ayah diorang. x tau ngape, pdahal ayah diaorng lagi baik dr aku.Lagi satu ayh diaorng pilot A.K.A dreba (AADK) korang tau2 jela kalo da serata negeri dia pegi, kadngkla dlm 1 minggu 2 @ 3 ari je ada kat umah, tu yg kalo nak apa2 lgi baik mintk kat ibu dia je...dah la nnti aku smbung citer lagi....

2 ulasan:

  1. semalam cik sally dgar motivasi kuarga kat radio ikim..dia kata didik ank ni ada 3 tahap... tahap 1 : umur 7 tahun pertama peringkat ni manja2 kan ank, main2 ngan diorg. tahap 2 : 7 tahun kedua...time ni la yg ptg tuk disiplinkan ank, marah @ pukul sket2..cth kalo time belajar kena belajar n solat kena paksa. tahap 3 : antar 15-21 tahun, peringkat ni kena jd kawan pd ank, kongsi masalah, cerita n bla..bla..time ni bila nk marah da x guna sbb da bole lari dr rumah..nk marah time umur 9 ke 10 tahun..tu je la..sekian dr cik sally yg x ada anak

    BalasPadam
  2. tq cik saly 4 your advise...xpe ank2 buah ramai...

    BalasPadam